صاحبان ماینر‌های غیرمجاز نقره داغ می‌شوند پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تا صنعتی شدن فاصله داریم | لزوم تمرکز بر ماشین سازی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۹۶۵۲
  • ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی: تا صنعتی شدن فاصله داریم | لزوم تمرکز بر ماشین سازی در خراسان رضوی
معاون امور هماهنگی اقتصادی خراسان رضوی گفت: این ظرفیت در خراسان رضوی وجود دارد که از مجموعه‌هایی که احساس می‌کنند توانمندند را تقویت و رشد دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل چمندی با حضور در نمایشگاه و نشست تخصصی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه بازار محصولات دانش بنیان در حوزه آب و انرژی که امروز ۲۰ بهمن ماه برگزار شد گفت: کشور و  خراسان رضوی در ۴۴ سالی که از انقلاب اسلامی می‌گذرد در مرحله کارخانه داری قرار داریم و هنوز صنعتی نشدیم و تا صنعتی شدن فاصله داریم.
وی گفت: عمدتت از ظرفیت ماشین آلات مجموعه‌های تولیدی مختلف در خراسان رضوی کشور‌های خارجی بهره بردند. پس فعلا ما کارخانه داران خوبی هستیم. صنعتی شدن فرایندی است که به تولید فناوری و ساخت ماشین آلات مورد نیاز برای تولید آن هم در مرز‌های جدید فناوری ورود پیدا کند می باشد. اگر این اتفاق نیافتد قدرت رقابت ما همچنان پایین خواهد بود.

چمندی افزود: در صنعت فرش ماشینی که خراسان رضوی جزء قطب‌های آن به حساب می‌آید کارخانه داران ما کلکسیونی از ماشین آلات منسوخ شده خود را در کارخانه دارند. ماشین الاتی که از کشور‌های دیگر وارد می‌شود و همراه با هزینه است. اما بعضی از مجموعه‌های ما هستند که در امر ساخت ماشین الات و تولید فناوری که از ارکان مهم قدرت در دنیای جهانی است پیشگام هستند.
معاون هماهنگنی امور اقتصادی خراسان رضوی تصریح کرد: خراسان رضوی و حوزه اقتصادی استانداری تمرکز خود را در حوزه ماشین سازی قرار داده است. اگر این اتفاق نیافتد قابلیت رقابت و صادرات به وجود نمی‌اید. بعد از گذر از ۴۴ سال از انقلاب اسلامی روحیه توانمندی و خود اتکایی و خودباوری در جوانان کشور موج می‌زند.

به گفته چمندی، خوشبختانه در حوزه فراوری صنایع معدنی کمتر از ۵ درصد از خام فروشی معادن در استان جلوگیری کنیم و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۱ آن را به صفر نزدیک کنیم که قطعا به همت بخش خصوصی نیاز دارد. صنایع بزرگ ما به شدت به ساخت ماشین الات نیاز دارند.
وی ادامه داد: ما این ظرفیت را در خراسان رضوی داریم که از مجموعه‌هایی که احساس می‌کنند توانمندی را دارند تقویت کنیم و رشد دهیم. در این رابطه با ایجاد پردیس‌های متعدد هزینه‌های زیادی کردیم که تزریق فناوری به صنایع مختلف داشته باشیم تا کشور را یک جهش اساسی در حوزه‌های مختلف بدهیم
 وی تاکید کرد: خراسان رضوی را ویژه ببینیم، ما هم به حوزه دانش و فناوری ویژه نگاه میکنیم و امیدواریم در این حوزه شاهد جهش باشیم. ما در حوزه فناوری اطلاعات خراسان رضوی به عنوان پایلوت به عنوان اقتصاد دیجیتال است. به دنبال این هستیم که اولین شهر نانو با بایو را در خراسان رضوی داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->